1 Nisan 2015 Çarşamba

Starbucks Havuçlu Keki


Sizi bilmem ama ben bayılırım Starbucks'ın havuçlu kekine. Kek dediğin azıcık kıvamlı yumuşak olur bana sorarsanız.
Bizim evde de bir kek canavarı olunca haliyle 'her türlü kek yapılır' tabelası asılı mutfak kapımda...
Bu tarifin orjinal hali 'starbucksrestaurantathome' isimli bir siteden, ben azıcık değişiklikler yaptım...
Kekin pişmesine 5-10dk kala eve öyle kokular yayılacakki bayılacaksınız...

Malzemeler; 

1 Cup=240ml

•2+ 1/4 Cup Elenmiş Un
•2 Cup Rendelenmiş Havuç 
•3/4 Cup Ufak Ufak dövülmüş Ceviz 
•3/4 Cup Sıvı yağ( Ben sıvıyağ ve Zeytinyağını karışık kullanıyorum)
•1 Tatlı kaşığı kabartma tozu( yaklaşık 1 paket oluyor)
•1 Çay kaşığı Karbonat
•1 Tatlı Kaşığı Vanilya Özütü
•1 Tatlı Kaşığı Tarçın 
•1+ 1/2 Cup Esmer Şeker
•1/2 Çay kaşığı tuz
•3 Adet oda sıcaklığında orta büyüklükte yumurta
•1 Cup üzüm

Yapılışı;
•Fırın 160 dereceye ayarlanır(en fazla 175 dereceye ayarlayın) ve ısıtmaya bırakılır
•Un, karbonat, kabartma tozu, tuz ve tarçın bir kaseye elenir
•Oda sıcaklığındaki yumurtalar şeker ile çırpılır, şeker eriyene kadar ortalama 5dk yetebilir
•Yağ eklenir ve çırpmaya devam edilir
•Vanilya özütü eklenir
•Mikser kullanıyorsanız en düşük seviyeye getirip Un karışımını 3 seferde eklenir ve tamamen karıştığından emin olunur
Bundan sonrası spatula ile
•Karışıma önce havuç eklenir, iyice karıştırılır
•Sonrasında sırayla ceviz ve üzümde eklenir ve iyice karıştırılır
•Kek kalıbınının içi yaplanır yada benim yaptığım gibi yağlı kağıt serebilirsiniz
•160 derecede pişiriyorsanız 60-65dk, 175 derecede 40-45dk sonra kürdan testi

Afiyet olsun...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder