23 Nisan 2015 Perşembe

Pesto Soslu Makarna

öğle yemeğinde çabucak bir şey yesek ama lezzetinden ödün vermesek dediğimde aklıma hep makarna gelir ama o marketten aldığımız pişmek bilmeyen, piştiğinde de pek lezzetini sevemediklerimden değil.
İtalyan makarnası benim söz ettiğim; evde açmadım ama İtalya'dan getirmişti ablam, benim yediğim Puglia bölgesine ait bir markadan, İtalya'ya nasıl gidelim şimdi diyebilirsiniz ama sen azından taze makarna satan yerlere gidip alabilirsiniz.
Henüz denemediyseniz lezzetine inanamayacaksınız, ayrıca ufak bir sır vereyim İstanbul'da bir İtalyan açmaya hazırlananlar var, benden onaylı :)
Makarnayı yapamadık bari sosu taze olsun derseniz sos tarifi ve makarna ile birleşimi aşağıda...

Not: Pesto sos cam kavanozda saklanmadığında kararıyor, mutlaka can kavanoz kullanmaya özen gösterin.

Pesto Sos Malzemeler;

1 Cup= 240ml

  • 2 Cup Taze Fesleğen
  • 1/2 Cup Parmesan Peyniri (rendelenmiş)
  • 1/2 Cup Sızma Zeytinyağı(ben Ayvalık tercih ediyorum)
  • 1/3 Cup Dolmalık Fıstık
  • 3 Diş Sarımsak
  • Tuz ve Taze Çekilmiş Karabiber(ben tuzu  Efsina marka kullanıyorum)
Yapılışı;
  • Fesleğen ve Dolmalık Fıstık mutfak Rondosuna alınır ve çekilir
  • Parmesan Peyniri Eklenir ve tekrar rondo çalıştırılır
  • Spatula ile Rondonun içindeki malzeme 1-2 defa karıştırılır
  • Ve üstten eklenebiliyorsa rondo çalışırken zeytinyağı azar azar eklenir, eklenmiyorsa 2-3 defada ekleyin, her defasında rondoyu durdurup spatula ile 1-2 defa karıştırın
  • Rondoyu kapatın üzerine tuz ekleyin, karabiberi çekin ve karıştırın
Can kavanoza alın....

Pesto Soslu Makarna Malzemeler(2 kişilik);

Birer tabak makarna için 250gr taze makarna yeterli
  • 250gr Taze Makarna
  • 100ml Krema(ben Sek marka tercih ediyorum)
  • 2 Diş Sarımsak
  • Taze Çekilmiş Karabiber
  • Deniz Tuzu
  • 2-3 Çay Kaşığı Pesto Sosu
  • 4 Adet Yağda Bekletilmiş Kurutulmuş Domates
  • 1 Yemek Kaşığı Rendelenmiş Parmesan Peyniri
Yapılışı;
  • Taze Makarna Haşlanır(Kaç dk haşlanacağına aldığınız yere danışınız)
  • Makarnayı kaynamış suya ekler eklemez, sosu yapmaya başlayınız
  • Bir sos kabında krema kaynama noktası getirilir
  • Küçük küçük doğranmış sarımsaklar kremaya eklenir
  • 1-2dk tat vermesi beklenir ve Pesto sos eklenir
  • Altını kısıp 2-3dk daha karışmaları için pişirilir
  • Kurutulmuş domatesler bir kenarda küp küp kesilir
  • Genişçe bir tava alınır
  • Haşlanmış makarna, bir yemek kaşığı kendi suyuyla birlikte tavaya alınır
  • Üzerine doğranmış domates eklenir
  • Sos eklenir
  • 3-4dk daha pişirilir
  • Üzerine Parmesan peyniri eklenir, 1-2 dal taze fesleğen ince ince kesilip konulur...
Not: Makarna haşlanırken suyuna zeytinyağı eklemeyin.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder