12 Nisan 2015 Pazar

Çikolatalı Starbucks Keki

Starbucks gitmekten en çok keyif aldığım kahve dükkanlarındandır.
O yüzden yeni ne çıktıysa tadına bakmışımdır.
Sizinde baktığınızı tahmin ediyorum ve evde yapmak isteyenler için aşağıdaki tarifi paylaşıyorum..

Malzemeler;

200ml lik bardak kullanılarak hazırlanmıştır.

•2 Orta boy Yumurta
•1 Bardak Beyaz Un
•1/2 Bardak Kakao
•100 ml sıvıyağ
•100 ml krema( ben 75ml krema 25ml süt kullandım
•1/2 Bardak Şeker
•1 Çay kaşığı Karbonat
•1 Çay Kaşığı Vanilya Özütü

Yapılışı;

•Fırını 175 derecede ısıtmaya başlayın
•Baton Kek kalıbınızı yağlayın, fazla yağını peçete ile alın
•Yumurta ve Şekeri Çırpın
•Üzerine Yağ ekleyin
•Unu Ve Karbonatı Birlikte Eleyin
•Karışıma Ekleyin ve Karıştırmaya devam edin 
•Kremalı süt karışımını ekleyin ve karıştırın
•Vanilya Özütünü ekleyin ve 1-2 dk daha çırpıp karışımı kapatın


Bu noktada karışım çok sulu olmuycak

•Kek kalıbına karışımın 3/4ünü dökün 
•Kalanı kakao ile karıştırın( bu karışım bayağı katı oluyor)
•Bir çubuk yardımıyla alacalı olacak şekilde azıcık karıştırın
•Fırına atınca kabarana kadar 175 derecede pişirin(yaklaşık 15dk)
•Kabardıktan sonra 160 derecede üstüne alüminyum folyo örterek pişirin(yaklaşık 40dk)

Fırından çıkartmadan önce mutlaka kürdan testi yapın, her fırın farklı derecelerde ve dakikalarda pişiriyor...

Sırada çay demlemek var, işte ben o konu da çok iyi değilim...

Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder