20 Nisan 2015 Pazartesi

Yaban Mersinli Pancake

Sabahları Pancake yediğimde benim  hem karnım hemde gözüm doyar. Amerikalılar gibi bir oturuşta 6-7 tane yemiyorsanız eğer bence sorun yok yememizde. Hem ben içine azıcık sağlık kattım ve kepek unu ile beyaz unu karıştırdım. Tarifin orjinalini 'foodnetwork' isimli sitede görmüştüm, 1-2 değiliklik yaptım, şekeri ve yağı azalttım, ben üzerine meyve eklediğimden bu halini sevdim ama siz daha şekerli olsun derseniz 1 kaşık yerine 2 kaşık kullanın.

Malzemeler;

•60gr Beyaz Un
•30gr Kepekli Un
•1/2 Çay Kaşığı Karbonat
•1/2 Çay Kaşığı Tuz
•1 Yumurta
•1 Tatlı Kaşığı Zeytinyağ(orjinalinde tereyağ eritilip ekleniyor)
•150ml yarım yağlı süt(yağlı süt tabiiki daha lezzetli olur)
•1 Yemek Kaşığı Şeker
•30gr( göz kararı da olur) yaban mersini
•2-3 Adet Çilek
•1 Çay Kaşığı Bal

Yapılışı;
•Beyaz Un, Kepekli Un, Karbonat, tuz ve şeker bir kapta karıştırılır, bir kenarda bekletilir
•Diğer bir kapta ise yumurta çırpılır üstüne süt ve yağ eklenip iyice çırpılır
•Sıvı Malzemeler 1. Kaptaki un karışımına yavaşça  eklenir ve eklerken karıştırılıp, karıştırma kesilir, fazla karıştığında kabarmıyor ve  sertleşiyor
•Zamanınız varda 30-40dk dolapta beklesin yoksa hemen yapabilirsiniz

Pişirilmesi;
•Yapışmaz tavayı ısıtın, 1 Kaşık sıvı yağ dökün ve peçete ile fazlasını alın
•1/2 Kepçe Pancake karışımını tavaya koyun, kepçenin arkasıyla hafif dokunarak yuvarlaklaşmasını sağlayın
•Yüzeyinde kabarcıklar çıkmaya başlayınca 5-6 adet yaban mersini ekleyin ve spatula ile arkasını çevirin
•Diğer tarafı 20-25sn içinde hazır olacaktır, gözünüzü ayırmayın

Tabağınıza aldığınız Pancake'lerin üzerine evde varsa Akçaağaç Şurubu yoksa 1/2 kaşık bal gezdirip minik kesilmiş çileklerle afiyetle yiyebilirsiniz...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder