18 Mart 2015 Çarşamba

Shortbread Cookies

Bu shortbread kurabiyeleri yıllardır başımın belası, ne zaman Avrupa'ya gitsem koşa koşa markete gidip bunlardan alıyorum...
Tam lezzeti tutturana kadar 10-15 tarif denedim bazısında vanilya vardı bazısında yumurta, eh işte fena değil dedim durdum ama sonunda geçen hafta orjinal tarifi buldum, önce sade denedim şimdi de çikolata parçacıklı.
Fındıkta çok yakışıyor, benden söylemesi...
Zaten hepi topu 3 malzeme:))

Ölçüler 240ml su bardağı ile.

Malzemeler;

•226 gram tereyağ(iyi bir marka olmalı, lezzeti burdan geliyor)
•1/2 cup pudra şekeri
•2 cup un

Yapılışı;
•Fırın 175 derecede açılır ve ısınmaya bırakılır
•Tereyağ oda sıcaklığına getirilir
•Tereyağ krema kıvamına gelecek şekilde çırpılır
•Pudra şekeri eklenip çırpmaya devm edilir
•Bu aşamada spatula ile un eklenir ve iyice karıştırılır
•Karışıma arzu edilirse 1/2 cup damla çikolata yada 1/2 cup fındık parçaları eklenir ve iyice karıştırılır
•Çalışma tezgahına ve merdaneye biraz pudra şekeri dökülür
•Hamur tezgaha alınır ve 0,5-1 cm kadar açılır
•Hangi şekilde istenirse kesilir
•Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine yerleştirilir
•Altları tam kızarıp üstleri renk değiştirince fırından alınır ortalama 15-20dk 

Tamamen soğuduktan sonra kahve yada çayın yanında kendinizi durduramayacaksınız☺️☺️☺️

Çocuklarınızın beslenme çantasına da çok yakışacak...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder