21 Mart 2015 Cumartesi

Cumartesi Menemen'i

Her sabah kendime özel kahvaltı hazırlamak beni mutlu eder, güne güzel başlamamı sağlar...
Bu sabahta herkes uyurken menemen yapmak için kollarımı sıvadım.
Menemen herkesin bildiği yapımı kolay mı kolay lezzeti ise inanılmaz bir tariftir.
Ama ben içind bi sürü şey ekleyenlerden değilde az malzeme ile lezzeti yakalayanlardanım.
İçinde soğanı sevemedim bir türlü.
Benim menemenim aşağıdaki gibi, sizde bir deneyin karar verin istedim☺️

Malzemeler;
•2 Köy yumurtası 
•2 Salkım domates
•1 Yeşil köy biberi
•1 Tatlı kaşığı Ayvalık zeytinyağı
•1/2 Çay kaşığı tuz
•1/2 Çay kaşığı tatlı kırmızı toz biber
•1/2 Çay kaşığı bal
•Taze çekilmiş karabiber
•Doğranmış maydanoz

Yapılışı;
•Teflon tavamızı kızdırıp ardından zeytinyağını döküyoruz
•Altını en kısık ateşe ayarlayıp ince doğradığımız biberleri ekliyoruz
•Biberler yumuşayınca rendelediğimiz domatesleri ekliyoruz ve suyunu çekene kadar pişiriyoruz
•Toz kırmızı biberi ekleyip karıştırıyoruz
•Balı ekleyip karıştırıyoruz 
•1 yumurtayı kırıp karıştırıyoruz ve 2dk kadar pişiriyoruz
•Malzemeleri kenara çekip tam ortasına 2. Yumurtayı kırıyoruz
•Tuz ekliyoruz
•Karabiberi üzerine çekiyoruz 
•Ocaktan alınca maydanozu üzerine ekliyoruz

Afiyet olsun...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder